AKUMA NO SHIRUSHI


   ABOUT    PROJECTS    LINKS    CONTACT

   THEATER WORKS    PERFORMING ARTS    OTHERS

   100 MASSACRE
   #1    #2    #3    #4


100 MASSACRE

The production was first presented in the event of “Kitanaka Open,” celebrating the temporary art spot at Kitanaka WHITE site. In this performance, Noriyuki Kiguchi, creator and director, slashes one hundred people incessantly with a Japanese sword in hand. In addition to the hundred extras who applied “to be slahshed”from the internet, some people participated on the spot. Amid the roaring live performance by a hard core punk band, fake corpses are piled up in the venue. The performance is worthy of being called “grindcore theatre.” The production was refined every time it was revived, such as improvisations with the people “slashed”, installation of an electric board showing the number of the dead bodies, and other gadgets.

As the result of inviting extras from the internet and twitters, the production became widely known and enlarged the range of audience. Many come back as repeaters, for the fun of playing roles to be slashed. Since the extras are required to think up their own improvisation, the performance can often be surprising, and be enjoyable each time for audience.


百人斬り

危口がフェイクの日本刀を手に、とにかく百人を斬るパフォーマンス。 インターネット上で募集したエキストラの斬られ役のほかに飛び入りの人も参加。 ハードコアパンクバンドの生演奏が轟くなか、会場にフェイクの死体が積み重なっていく、 いわば「グラインドコア的演劇」

""殺到する夥しい数の刺客(斬られ役)を 一人の男がただひたすらに斬り続ける光景が展開されるうちに 見ようによっては英雄的に見えなくもない 斬り役である「男」に集中していた観客の視線は気がつけば
打ち捨てられ
積み重なり
それ自体が巨大な生物のように増殖していく 「死体」の山へと移行していき 例えばある人は時代劇のヤマ場のあとに控える 大団円の裏側にあり得べき陰惨な情景を想起し またある人は破壊力としての速度を追い求めすぎた結果 痙攣する泥団子とでもいうべき無秩序状態に 突入してしまった音楽―HERESYやNAPALM DEATHに代表される 80年代末期の英国ハードコアパンク―に近い感触を得もしようが
何よりも目指されるべきは
「参加型アート作品」を偽装することで集められた 多大な人的資源の思い切った蕩尽―無駄遣いである""